Forum Forum motoryzacji zabytkowej Strona Główna Forum motoryzacji zabytkowej
Czyli to co stare, zapomniane, ale koniecznie na kółkach
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamierzam kupić 125p

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum motoryzacji zabytkowej Strona Główna -> Rozmówki ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nettool
Początkujący kapelusznik



Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:57, 23 Sie 2009    Temat postu: Zamierzam kupić 125p

Witam wszystkich forumowiczów.

Czytając forum zauważyłem, że są tu osoby, które praktycznie doświadczyły przywracania światu Fiotów 125p.

Ja od dłuższego czasu noszę się z zamiarem zakupu F125p, ale nie wiele wiem o stronie praktycznej takiego przedsięwzięcia i tu chciałbym poprosić Was o pomoc.
Fascynacja 125p tworzy się u mnie od wielu lat i o przedsięwzięciu myślę poważnie. Mam auto firmowe, którym jeżdżę na co dzień, a sprawę zakupu 125p traktuję hobbystycznie.
Nie wiem niestety jak zabrać się do tego zakupu i jak sie do tego przygotować.
Powiedzcie mi proszę:
1) Jaki roczik najlepiej wybrać?
2) Dla jakich roczników 125p jest jeszcze najwięcej dostępnych części?
3) Na co zwrócić uwagę kupując 125p?
4) Jaki jest najlepszy silnik, skrzynia, jakich części się wystrzegać?
5) Jak wygląda sprawa dostępnośći części do 125p?
6) Mieszkam na 11 piętrze w wieżowcu Very Happy Nia mam garażu, warsztatu, rodziny, ani kolegów mechaników. (Przeprowadziłem się niedawno z drugiego końca Polski) Czy wystarczy mi wynajęty garaż bez kanału? Czy poradzę sobie z naprawami tylko podnośnikiem i kobyłkami?
Tu dodam, że chciałbym kupić auto w jak najlepszym stanie bo nie poradzę sobie w pojedynkę z odrestaurowaniem wraku to rzecz jasna.
7) Nie posiadam także żadnych narzędzi. Muszę się zaopatrzyć w najpotrzebniejszy sprzęt. Jakie narzędzia będą mi niezbędne, czym dobrze jest dysponować, a co napewno się nie przyda?

Piszcie proszę wszystko co wiecie o praktycznej stronie posiadania 125p.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nettool dnia Nie 3:02, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ćmaga
Początkujący kapelusznik



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włodawa

PostWysłany: Nie 15:37, 23 Sie 2009    Temat postu:

Witam Ciebie.
1) Ja bym na twoim miejscu wybrał 1978-1981
2) Najwięcej części to dostaniesz do najmłodszych 125p ale w większości będą pasować do 125p z lat 1975-1983 problem by był z fiatem z roku 1967-1974
3) Trzeba patrzeć na stan blacharki, i oryginalność. Najlepiej jest kupić takiego żeby był w 100% oryginalny i stał nieużywany z 15lat, patrz na przebieg żeby nie był powyżej 120000 najlepiej
4)Najlepszy będzie silnik fiatowski skrzynia czwórka z pionowym lewarkiem nie od poloneza, unikaj przeróbek lub nieoryginalnych silników np z golfa z poloneza atu
5) części powinieneś dostać w każdym motoryzacyjnym najlepiej takim co funkcjonował jeszcze w PRLu
6)Bez kanału trochę nie bardzo, bo jakoś trzeba go zabezpieczyć antykorozyjnie i wymieniać gumowe elementy w zawieszeniu oraz wymiana olejów itp mycie podwozia...
7) Najważniejsze to instrukcja obsługi ale taka gdzie będzie wszystko opisane wszystko pokazane jak rozebrać gdzie jakie luzy kiedy co smarować itp (na przykład: budowa eksploatacja naprawa fso 125p J.Kowal lub E.Kaim) i klucze płaskie po dwie sztuki najlepiej każdy rozmiar oraz nasadowe, klucz do świec śrubokręty itp

Przy Dużym Fiacie zawsze po zakupie od razu (w miare możliwości ) wyczyść podwozie i zabezpiecz go antykorozyjnie(tylko nie bitexem), wymień wszystkie filtry, płyny i oleje(tylko nie selektole i inne g...), wymień przewody ham. klocki i tarcze jak będą tego wymagać, wszystkie punkty smarowania nasmarować, w zawieszeniach wymienić elementy gumowe, w silniku przewody chłodnicze, świece, pasek klinowy, bo od tego zależy żywotność i bezawaryjność. No i najważniejsze to utrzymanie auta w czystości, więc jakiegobyś nie kupił fiata to i tak zawsze z 500zł trzeba będzie w niego włożyć żeby mieć spokój na parę lat.

Ale ogólnie to bardzo dobrze, że Fiat 125p bo to niezawodny samochód i przepiękny i lepiej wsadzić te 5000zł we fiata niż w jakieś audi 80 czy golf3


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ćmaga dnia Nie 15:40, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nettool
Początkujący kapelusznik



Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:17, 24 Sie 2009    Temat postu:

Wielkie dzięki za odpowiedź. To co piszesz w dużej mierze pokrywa się z wyobrażeniem jakie miałem na ten temat. Dość dużo szperałem w necie i też myślałem o fiecie z tych lat. Myślałem też jak się okazuje błędnie, że najlepsza skrzynia to 5-biegowa. Zaopatrzyłem się już "Naprawa Samochodów 125P", E. Kaim. No i całkiem zabawną instrukcję użytkownika "Jeżdżę samochodem FSO 125P" W. Szenejko.
Tak w ogóle to za najciekawszą wersję nadwoziową uważam Kombi. Śledzę ogłoszenia niestety jak są kombiaki to w tragicznym stanie.
Tak właśnie myślałem, że bez kanału ani rusz. Da się naszczęście wynająć także garaż z kanałem.
Jak widzę ogłoszenia na allegro to ceny ładnie zachowanych aut to 3000-4500 to dość sporo jak na auto w którym trzeba jeszcze dużo zrobić. Ale ceny tych aut będę chyba już tylko rosły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ćmaga
Początkujący kapelusznik



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włodawa

PostWysłany: Pon 0:40, 24 Sie 2009    Temat postu:

Niestety masz rację że będą drożały, dla mnie to wielki problem przynajmniej przez 5najbliższych lat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum motoryzacji zabytkowej Strona Główna -> Rozmówki ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT + 6 Godzin
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin