Forum Forum motoryzacji zabytkowej Strona Główna Forum motoryzacji zabytkowej
Czyli to co stare, zapomniane, ale koniecznie na kółkach
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Romet Ogar 200 by Ogarzysta

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum motoryzacji zabytkowej Strona Główna -> Motocykle/Motorowery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ogarzysta
Początkujący kapelusznik



Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Sob 4:03, 26 Kwi 2008    Temat postu: Romet Ogar 200 by Ogarzysta

Na dniach zaprezentuję zdjęcia mojego Ogara. Teraz jednak opiszę jego historię. Pewnego, nie pamiętam czy pięknego dnia, a było to w roku 2005 zapragnąłem wejść w posiadanie pojazdu, którym mógłbym jeździć praktycznie od zaraz. Pio naradzie z tatą zacząłem szukać odpowiedniego egzemplarza. Wybór padł na Ogara 200 z dwóch głównych względów: jego wielkości oraz 3 biegów. Tak oto w 2005 roku znalazłem ogłoszenie, zadzwoniłem i tata pojechał po motorek. Ogar był w kiepskim stanie pod każdym względem. Ledwo chodził, biegi były zepsute, sprzęgło też, lakier był w stanie opłakanym. W tym momencie rozpoczęła się jego restauracja. Mechanika została zrobiona od podstaw. Silnik został rozebrany na części pierwsze i złożony ponownie "na nowych częściach". Po położeniu nowego lakieru, dobieranego na zamówienie, który był delikatnie ciemniejszy moto nabrało prawdziwego wyglądu. Wtedy została stworzona instalacja elektryczna-Romet zaczął jeździć, trąbić i świecić. Toteż wtedy zachorowałem i nie mogłem zdać egzaminu na kartę motorowerową--->moto stało w garażu, czasami przepalane, czasami wyjmowane z garażu, by się przejechać. Gdy po roku zdałem egzaminy i otrzymałem kartę zacząłem go eksploatować codziennie. Obecnie Ogar nieco odbiega od orginału, choć był nim w 99%, bowiem ma założony filtr stożkowy. Jednak na tym modyfikacje się kończą. Ogar ma jeden mankament, z którym nie mogę się uporać: ciągnie na sprzęgle gdy silnik jest dobrze nagrzany i co gorsza nie wiem jak mam sobie z tym poradzić. Tak jak już napisałem, fotki zaprezentuję na dniach. Mam nadzieję, że nikogo nie zanudziłem Very Happy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam
Początkujący kapelusznik



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Maszewo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:06, 26 Kwi 2008    Temat postu:

Czekam na Fotki Smile...A masz może go na Polskiej Jeździe Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ogarzysta
Początkujący kapelusznik



Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Pon 0:08, 28 Kwi 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ćmaga
Początkujący kapelusznik



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włodawa

PostWysłany: Śro 0:26, 30 Kwi 2008    Temat postu:

A to nie jest przypadkiem jawka 50 przerobiona na rometa, bo takie silniki to mają jawki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ogarzysta
Początkujący kapelusznik



Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Śro 1:18, 30 Kwi 2008    Temat postu:

Romet Ogar 200 charakteryzuje sie silnikiem zaczerpnietym wlasnie od jawki. Jest to "operacja" fabryczna. Romet Ogar 205 posiada polski silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam
Początkujący kapelusznik



Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Maszewo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 2:00, 15 Maj 2008    Temat postu:

Ogarzysta napisał:
Romet Ogar 200 charakteryzuje sie silnikiem zaczerpnietym wlasnie od jawki. Jest to "operacja" fabryczna. Romet Ogar 205 posiada polski silnik.
Jeszcze różniły się ramami...A dokładniej miejscem na silnik.Od Ogara 200 nie wejdzie silnik do ogara 205.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adam dnia Czw 2:01, 15 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damian123
Początkujący kapelusznik



Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włodawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:50, 22 Mar 2010    Temat postu:

Fajny ogarek. Pozdrawiam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum motoryzacji zabytkowej Strona Główna -> Motocykle/Motorowery Wszystkie czasy w strefie GMT + 6 Godzin
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin